Pin3 Pin3 .

Pin3

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

دستگاه ATM یا دستگاه خودپرداز و یا عابر بانک، دستگاهی است که به وسیله آن صاحبان حساب در بانکها یا دارندگان کارت بانکی قادر خواهند بود از طریق این دستگاه برخی از امور بانکی خود از قبیل، دریافت وجه نقد، انتقال وجه به حساب خود یا به کارت دیگران، دریافت صورتحساب و موجودی حساب و .... انجام دهند. که از این طریق دیگر مجبور به منتظر بودن صفهای طولانی مدت در بانکها نیستیم و محدودیت زمانی و مکانی را نداشته یعنی در هر زمانی و به دستگاه خودپرداز هر بانکی مراجعه کرده و امور بانکی خود را انجام می دهیم.

دستگاه خودپرداز دارای سه بخش اصلی : کیس یا کامپیوتر دستگاه، مانیتور و دستگاه پول شمار می باشد. و همچنین دو قطعه ورودی شامل: کارتخوان و صفحه کلید است و چهار قطعه خروجی: صفحه نمایش، بلندگو، پرینتر و دیسپنسر یا ارائه دهنده پول می باشد.

امروزه دستگاههای خودپرداز جدیدی تولید شده اند که هوشمند هستند و می توانند عملیات بانکی را بدون استفاده از کارت عابر بانک و تنها با دریافت شماره حساب انجام دهند.

اهمیت تعمیر دستگاه ATM

خودپرداز یک دستگاه عابر بانک می باشد که به صورت خودکار و 24 ساعته می تواند عملیات های بانکی مختلف نظیر دریافت پول، انتقال پول و... را انجام دهد به همین دلیل تعمیر دستگاه ATM  بسیار مهم می باشد.

دستگاه خودپرداز ATM در هر دو نوع دارای یک کامپیوتر صنعتی و پیشرفته است، در نوع هوشمند این کامپیوتر از نمونه بالاتری ساخته شده است و دارای فناوری پیچیده تری می باشد .کامپیوتر صنعتی خودپرداز ها وظیفه کنترل و ایجاد هماهنگی بین تمامی ماژول های مورد نظر برای انجام عملیات های بانکی را دارد، هر ماژول یک وظیفه خاص را انجام می دهد تا در نهایت عملیات را در صفحه مانیتور برای مشتری به نمایش بگذارد.از تفاوت های اصلی دستگاه خودپرداز خودکار و دستگاه خودپرداز هوشمند می توان به صفحه مانیتور آنها اشاره کرد، برای تعمیر دستگاه ATM خودکار هدف اصلی را می توان کامپیوتر صنعتی قرار داد اما برای تعمیر دستگاه ATM هوشمند هدف اصلی صفحه مانیتور است زیرا تمامی عملیات های اصلی توسط این صفحه انجام می شود.

در برخی از موارد مشکل موجود در هارد یک دستگاه  ATM برای دریافت و ذخیره اطلاعات عملیات های مورد نیاز شما می باشد و شما باید به تعمیر یا تعویض کلی هارد برای درست شدن دستگاه ATM بپردازید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۳:۰۲ توسط:مهتاب عبدی موضوع: نظرات (0)